Bariloche - Peulla ? ! - Reisverslag uit Peulla, Chili van Aad en Heleen - WaarBenJij.nu Bariloche - Peulla ? ! - Reisverslag uit Peulla, Chili van Aad en Heleen - WaarBenJij.nu

Bariloche - Peulla ? !

Door: A&H

Blijf op de hoogte en volg Aad en Heleen

08 November 2018 | Chili, Peulla

Prima nacht in hostel voorbij Bariloche, wel aan een drukke weg. Vroeg op, we moeten immers 18 km. verder op tijd bij de veerboot zijn. En dat lukt met Heleen die flink op kop sleurt.
Bij de haven aangekomen blijkt dat we absoluut niet meemogen. Je moet 24 uur tevoren boeken, met paspoort, bij Turisur omdat je naar Chili gaat.
Wij druipen af, en het is nog wel zo'n mooie dag.....
cg
Rustig terugfietsen op zoek naar een geschikt hostel en Fortaleza gevonden. Daarna met de bus naar Bariloche want daar zit Turisur.
En net voor 1 uur, sluitingstijd, boeking voor morgen gemaakt. $ 120 pp maar dan wel Amerikaanse dollars.....
Uit eten (salades) in de warme zon.

Update 8-11: ja, we zijn in Peulla aangekomen. Het was een schitterende zonnige dag met 2 boottochten, en aansluitend de onverharde pas fietsen naar Chili.
Bij aankomst in de 1e haven vloog er een grote condor over, wauw...
Dan moet je 3 km fietsen naar de volgende boot en die brengt je naar Puerto Frias. Daar begint de klim (onverhard) naar de pas en Chili.
Prachtig oerbos en later zicht op de Chileense bergen en vulkanen.
Na 25 km. afdalen ben je wel helemaal door elkaar gerammeld en is er bij hotel Peulla want meer is er niet) de douane. We kennen het 3-stappenplan inmiddels. De inreisstempel + PDI print) is geen probleem (bij uitreis PDI weer afgeven) zolang je maar een hotel / bestemming opgeeft want zomaar wat rondfietsen kan de bureaucratie niet aan...
Nu de lokale voedsel- en waren autoriteit. Een meisje van net in de 20. Spreekt geen woord Engels. Niets te doen daar natuurlijk en dus moeten de tassen open. Het mag even duren, de aansluitende boot gaan we missen, het regent inmiddels en er is hier een sjiek hotel. Einde van het liedje: een deel van onze noodvoorraad (bv. worst en kaas) wordt in beslag genomen.
Nu naar kantoortje 3 waar een oudere vrouw onze fietsen "inklaart". Een verklaring dus dat het onze fietsen zijn. Dat was in Santiago nog een heel gedoe omdat mijn Avaghon geen framenummer heeft. En dan is het lastig zoeken.... Maar hier geen probleem, 28 inch (☺) volstaat.
Ingecheckt in hotel Natura Peulla, kost wat maar dan heb je ook wat. Mooie grote hoekkamer met volop uitzicht..... op de regen maar ook op de besneeuwde bergen. Groot, ruim hotel , natural style overal grote ramen met uitzicht op de natuur.
Heerlijk gegeten !! Niks noodvoorraad. ...Topdag, luxe afgesloten.!!

• 07 November 2018 - 18:12

Gerry:

Goede ferry-tocht naar Chili en geniet van het moois wat je te zien krijgt. Fijn dat t weer nu goed is.

• 08 November 2018 - 04:46

Martin Huisman:

Ook daar heeft dus al de 'bureaucratie' toegeslagen

• 09 November 2018 - 02:20

Pieter Kemper:

Motte gij nog Peulla?

• 09 November 2018 - 13:45

Welmoed:

Fijn te horen dat het goed gaat! Veel plezier

• 09 November 2018 - 14:28

Pieter Kemper:

Hè Aad, die 120 dollar voor die tocht naar Peulla blijkt een koopje. Op internet is een retourtje in deze periode $ 280. Jullie zijn dus gematst en dat in Zuid Amerika!

• 09 November 2018 - 20:59

Helga*:

Hoi Heleen en Aad,
    Wat een prachtige foto's!! Ondanks de nattigheid toch prachtig hoor! Geniet van deze reis van jullie leven, super gaaf om het zo toch een beetje te volgen. Nog veel plezier en ik duim voor veel zon!! groetjes;
    Helga*

• 10 November 2018 - 09:08

Sjanie :

Wat mooi daar allemaal! Fantastische reis volgens mij, ondanks de bureaucratie!

• 12 November 2018 - 14:13

Stef:

Hoi Aad - daar zijn jullie toch zeker even gebleven? Mooie kamer - mooi uitzicht ... Wat wil je nog meer. Heel leuk om met jullie mee te lezen. groetjes Stef en Irene

• 12 November 2018 - 16:25

Bianca:

Hoi, Ik geniet van jullie prachtige verhalen en avonturen! Heel veel plezier nog!

• 16 November 2018 - 19:03

Huub En Moniek:

Mooi meer tussen de bergen.