San Martin de los Andes - Bariloche - Reisverslag uit San Martín de los Andes, Argentinië van Aad en Heleen - WaarBenJij.nu San Martin de los Andes - Bariloche - Reisverslag uit San Martín de los Andes, Argentinië van Aad en Heleen - WaarBenJij.nu

San Martin de los Andes - Bariloche

Door: Heleen

Blijf op de hoogte en volg Aad en Heleen

02 November 2018 | Argentinië, San Martín de los Andes

Regen, regen. We blijven nog een dag in het hostal. In onze regenjassen lopen wij als 2 gele parkieten door San Martin.
Zondag uit San Martin vertrokken. De zon brak al snel door. Prachtige route 40 en onderweg haalde Thomas de Duitser ons in. Koffie + duur gebak. Wilde camping aan rivier genomen. Pracht plek en er kwam ook nog een Nederlands stel aanfietsen. Maar 's avonds begon het te regenen en het werd niet meer droog.

Het NL-stel vertrok toch en wij wachtten af. Zinloos. Aad erop uit naar
een camping / restaurant op 2 km. aan lago Traful. Restaurant dicht maar we mochten wel binnen slapen (foto). Echter, geen eten meer. Er waren 5 vissers die ons aanbod met hen mee te eten. Perfect ! En ze lieten ook nog brood achter voor het ontbijt.

Koude nacht. Volgende dag helder, sneeuw akelig dichtbij !
Weer op de fiets naar Villa la Angostura. Ook mooi; onderweg belde stotteraar Thomas (altijd lastig) dat hij onderdak in Villa had geregeld. Bleek via een Warmshowers host te zijn. Het was een nieuw vrijstaand huis. Voor hem gekookt en heerlijk geslapen. Buiten -4.

Volgende dag trok alles open. Helemaal langs Lago Nahuelhuapi gefietst. Prachtige vergezichten, zie video. Voorbij Bariloche prima hostel via app Ioverlander gevonden. En lekker uit eten met Duits bier. Jawel, er is hier veel Duitse invloed.

• 03 November 2018 - 04:05

Pieter Kemper:

Jammer van de regelmatige regen. Bariloche: daar heeft onze Alex nog een optrekje... schijnt ook heel erg Duits te zijn. Wat merk je daar van?

• 03 November 2018 - 04:57

Gerry:

Na St Martin langs de meren! Prachtroute en perfect asfalt. Hopelijk beter weer om te kunnen genieten van de pracht.

• 03 November 2018 - 15:54

Elly:

Ha Heleen en Aad,
    Leuk om al iets van jullie te zien en te lezen. Het is een heel avontuur wat jullie aangegaan zijn. Dan is fietsen naar Wenen, wat wij gedaan hebben, een eitje.
    Ik heb mijn eerste schaatszaterdag er weer opzitten. Wel even wennen. Morgen gaan we naar het EK veldrijden in Rosmalen. Gisteren was het voor 75plussers. Een man van 79 jaar won.
    Er is ook een categorie voor 60plus. Ik denk als jullie 2 maanden daar gefietst hebben dat je dan ook wel mee kan doen aan EK veldrijden.
    Veel plezier nog en ik blijf jullie volgen.
    Groetjes,
    Elly

• 04 November 2018 - 16:23

Jessy Cornet:

Het ziet eruit als een ouderwets fietsavontuur. Veel beleven en ook afzien. Mooi om zo op de hoogte te zijn van jullie wedervaren. Maar... eh... wat zoeken jullie nou in als die hostels, campings en cabana's? Zijn er geen warm showers in Chili? Die hebben jullie toch wel verdiend.Geniet van jullie reis en alles wat je daar tegenkomt. Hier is de vorst al over de boerenkool gegaan! En overdag zit je nog lekker in de zon

• 04 November 2018 - 17:58

Lia:

Hoi Heleen en Aad,

Effe een vraagje: hebben jullie nu gewoon pech met al die regen of was dat ingecalculeerd?
    Is toch niet leuk meer al die nattigheid? Wanneer komt die zon tevoorschijn?
    Veel sterkte!

Groetjes
    Lia

• 05 November 2018 - 02:36

Pieter Kemper:

Toch maar even de klimaat info van St Martin de los Andes bekeken: het regent er minder dan in Chili omdat de Andes de regen tegenhoudt en er is in de regel veel zon..... gewoon dus vette pech. Maar vanaf vandaag gaat de zon schijnen volgens het plaatselijke weerbericht.

• 05 November 2018 - 12:59

Gerard:

Nu weten we waar de regen die we hier zo nodig hebben, gebleven is. Nou geniet er maar van :-) Ik ben benieuwd naar jullie ervaring straks met de befaamde Argentijnse stormen waardoor fietsers soms van de weg worden geblazen. Jullie hebben het je niet gemakkelijk gemaakt. Maar de beloning is ongetwijfeld groot.

• 20 November 2018 - 11:31

Henk Engbers:

Toch knap dat je al die onverwachte toestanden zonder depressief te worden overleeft. Niks voor mij, Australië was kinderspel voor mij, afgezien van de krankzinnige hitte.